Nog even en het busje staat weer voor - Reisverslag uit Rome, Italië van Wim Schutte - WaarBenJij.nu Nog even en het busje staat weer voor - Reisverslag uit Rome, Italië van Wim Schutte - WaarBenJij.nu

Nog even en het busje staat weer voor

Door: de Vrijbuiter

Blijf op de hoogte en volg Wim

08 Mei 2015 | Italië, Rome

Heerlijk geslapen... Limo slaapt lekkerder, snurken die kerels niet zo....... :-) De mannen zijn weer op pad om Papa te ontmoeten of minimaal het graf van Scheapman te bezoeken in Rome. Daarna willen ze koffie gaan drinken in de Friezenkerk aldaar op het plein. Ik blijf achter om toch nog iets voor jullie thuisblijvers op het web te zetten en wat privé zaken te regelen, zo druk als een klein baasje. Maar de mannen gingen voor de derde keer vol goede moed naar Rome plein, er moet toch een weg zijn langs de Tiber, ze zijn al voorbij de vrouwen van lichte zeden dus dat is niet het euvel, maar ergens loopt de weg vast of werkt de Mio en kompas niet naar behoren. Vanmorgen was er eerst wat spanning onderling want niet iedereen was in de mood om op de fiets nog eens naar het plein te gaan fietsen, maar de groep is zo hecht dat er maar weinig overredingskracht nodig was of het afvallige schaap kwam over de dam. Tja wie mogen jullie naar raden. Voor het vertrek heb ik ze nog in sponsorkleding gekiekt en instructies gegeven waar ze toch niet naar luisteren ;-) nu zijn ze inmiddels een uur onderweg en heb ik mijn zaken op de rails en tik er lustig op los op mijn klapjap,
vanavond verhaal ik over hun belevenissen. Zo de mannen zijn terug moe maar voldaan, missie volbracht. Ze hebben genoten van al het mooi's ze hebben gezien terwijl ik de banden met Italië (met receptie van Camping Tiber) heb aangetrokken wat resulteert in een goed glas met blond schuim erop voor de mannen en voor de fijnproevers onder ons een goed glas witte wijn o.i.d. de wereld draait nu eenmaal om communicatie, elk boos woord stokt het, een glimlach is als olie voor een motor en houd deze op gang.

Laatste toevoeging aan dit geweldige avontuur met de tukkers, Inmiddels zijn we weer een poosje terug in ons kikkerlandje en verlangen terug naar Italië met al zijn schoons. Na door onze Don Leo weer veilig te zijn terug gereden kon alles worden uitgepakt en een ieder zijn spullen in ontvangst nemen. Eind goed al goed, op naar een nieuw te bedenken avontuur. Vandaag word onze Ridder gehuldigd, wij zijn trouwe meerijders mogen hier getuige van zijn, onder het genot van een drankje en chips niet te vergeten. Er zullen vast vele sterke verhalen worden verteld over de steile bultjes er zijn bedwongen daar op de Toscane route en het afzien nadien op de terrassen en in restaurantjes. Keerl's vanmiddag hoald wij hum voor'n navel.